Wednesday, June 25, 2008

DAH THINK TAPI BELUM GET...


Ini antara buku jenis ni yang pertama saya baca; kira-kira 20 tahun lalu. Sampai sekarang, satu-satunya ilmu yang saya dapat ialah 'to think like a millionaire'. Bab 'get rich' tu masih tak lulus.

Tak mengapa. Saya pun memang tak pernah bercita-cita nak kaya. Saya gembira dengan kehidupan sekarang. Seadanya... Yang penting, bila handset bunyi, tak payah jeling-jeling nombor; boleh terus angkat. Yang penting, tidur malam sentiasa nyenyak...

6 comments:

tok dam said...

aku pulak cuma baca buku BERANI GAGAL tulisan Billi Lim tu..

bukan apa..pasai la ni dok tengah gagal..dan pernah jugak di ambang 'kejayaan'..dan memang azam sejak dari zaman sekolah lagi nak berjaya dalam perniagaan..atau senang cakap..nak kaya! target dalam 3-4 tahun ni harap2 boleh la jadi kenyataan..pasai si billi tu dah kata bahawa setiap orang yg betoi2 berjaya mestilah pernah gagal..kalau tak pernah gagal kira tak sempurna lagi kejayaan seseorang tu..

p/s: tapi muyskil jugak tengok si billi ni bertanding mp tak menang2 lagi pun..

Canser vs B17 said...

Salam Tok Dam,

Ni saya nak tanya sikit, tok dam buat bisnes apa, kalau tak keberatan nak bagitau.... la...
Mana tau... kot-kot boleh venture bisnes atau yang sealiran.

Saya buat bisnes transportation, KUL - PEN - KUL (Nextday Delivery) macam Courier Service jugak la..

AbnormalSuam said...

hehehe... kalu tak cukup lori, cakap ngan aku... aku boleh sediakan...

jeanbara said...

Tok dam,
Dalam satu konteks, Billi tu memang tak berjaya menang kerusi Parlimen yang ditandinginya. Tapi saya rasa dia sendiri pun tau yang dia tak mungkin menang. Baginya kemenangan dalam konteks lain yang lebih penting; menang daripada segi publisiti dan menang daripada kekuatan jati diri. Tak kiralah apa orang nak kata,dia tetap buat apa yang dia fikir menguntungkan dirinya.

Canser vs B17 said...

Abnormalsuam,

Hari tu hang ada tanya pasal Hakikat Insan, saya dah jawap dah tapi takda jawapan dari hang.

Nak potostat boleh... takda hal...

Canser vs B17 said...

Oooppss, abnormalsuam,

Berapa biji lori hang boleh supply, kalau suruh ambik kat Lee Ting San tak payah lah... buat penat badan je,,,